Archivácia účtovných dokladov

POtrebujete pomoc? Zavolajte

+421 911 36 36 14

« Back to Glossary Index

Archivácia účtovných dokladov. Predposlednou fázou obehu účtovných dokladov je archivácia. Doklady je potrebné uschovať (archivovať) a mať ich k dispozícií pri kontrolách na vopred stanovenú dobu. Lehoty uloženia (archivácie) sú u väčšiny dokladov 10 rokov a začínajú začiatkom roka, ktorý nasleduje po vybavení alebo uzatvorení dokladu. Presnú dĺžku archivovania rôznych typov dokladov určujú napr. tieto zákony: 431/2002 Z. z. Zákon o účtovníctve v znení neskorších predpisov, 222/2004 Z. z. Zákon o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov, 595/2003 Z. z. Zákon o dani z príjmov v znení neskorších predpisov, 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov, 580/2004 Z. z. Zákon o zdravotnom poistení o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, 461/2003 Z. z. Zákon o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov.

« Späť do slovníka